2.11.2014

Perfection failed us

Jednak będzie tryptyk. Nie jestem co prawda pewna, czy to się w ogóle będzie dało czytać w takiej formie, w jakiej to stworzyłam, ale prezentuję:

Ono
Walczyłom z wiatrakami.
Namalowałom obraz impreniemistyczny.
Zmieniłom podejście.
Sprawdziłom dwa razy.

Zmieniłom raz jeszcze.
Przegrałom.
Zbudowałom zbyt złożone zdanie.
Miałom szczęście.
Dostałom dar.
Oddałom.
Znalazłom się.
Zdradziłom.
Ukradłom.
Szukałom.
Założyłom się.
Grałom.
Zniszczyłom.
Sprawiłom się źle.
Zapomniałom.
Mogłom powiedzieć.
Nie odezwałom się.
Udawałom.
Snułom myśli dziwne.
Majaczyłom w gorączce.
Biegłom ile tchu w płucach.
Zadziwiałom lepszych.
Nie posiadłom szczęścia.
Zostawałom w tyle.
Spadałom wciąż w dół.
Wznosiłom się na nowo.
Kręciłom się w kółko.
Gubiłom się.
Tańczyłom.
Krzyczałom bezsensownie.
I nigdy nie byłom.

4 komentarze:

  1. Rewelacja! Aż przysiadłom sobie. Nie wiedziałom, że sugestia przyniesie taki efekt!
    Pierwszy raz coś, co czyta się i odbiera formę nie treść (u Ciebie). Treść jakby nie istotna, ale dzięki formie treść nabiera znaczenia, sprawia, że obok wiersza nie można przejść obojętnie. Trzeba go przeczytać drugi i ... trzeci raz, forma wręcz to wymusza. Dodatkowo "impreniemistyczny"- jaki słodki neologizm, tylko cmokać można, achać i ochać. Leśmian dziwiłby się, może nawet trochę byłby zazdrosny. Turnau cieszyłby się, że wiersz trudno byłoby przerobić na piosenkę, tym samym robiąc mu konkurencję.
    Jeszcze nie wiem jak wiersz będzie wyglądać w tryptyku (logiczna całość), ale wystawiłbym go do oceny w jakimś konkursie w których bierzesz udział (jeśli jeszcze bierzesz), choć może być całkowicie odrzucony, a Ty z racji wieku, posądzona o manieryzm, nieudolne naśladownictwo, "przerost formy nad treścią", itd.. Jednak, może być zupełnie odwrotnie, obojętnie na pewno nie będzie. Szukaj tych co docenią ten wiersz, bo na to zasługuje. A.D.
    "To, aż w głowie się nie mieści,
    idea, w formie i treści."

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc, nie spodziewałom się tak pozytywnej reakcji. Dziękuję bardzo. Z rady dotyczącej konkursów, myślę, że skorzystam przy najbliższej okazji. Jeszcze raz dziękuję za takie pochwały. Mam nadzieję, że utrzymam ten poziom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, dawno nie odwiedzałam Twojej strony i całe szczęście, że dzisiaj tam trafiłam. Muszę przyznać, że jestem zauroczona "Ono". Ona, oraz On jest świetny, dynamiczny, przejmujący i dobry warsztatowo, ale Ono... Moje pierwsze wrażenia można porównać do zaskoczenia i radości małego dziecka, które widzi coś po raz pierwszy, jest zdumione, zafascynowane i zadziwione tym co widzi. Wiersz w takiej formie napisany jest odkrywczy. Bawiąc się tak słownictwem j. polskiego, udało Ci się napisać coś bardzo nowatorskiego. Mogę powtórzyć za Tobą, dostałoś dar. W.O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, chyba dawno już nie byłam tak zaskoczona reakcją na mój wiersz. Oczywiście jest to zaskoczenie jak najbardziej pozytywne i mam nadzieję, że będzie takich więcej. Cieszę się W.O., że znowu się pojawiłaś i że moje utwory dalej Ci się podobają. Mogę tylko ponownie wyrazić swoją nadzieję, że nie będę zmuszona później powiedzieć "sprawiłom się źle" i nie obniżę poziomu.

      Usuń